Visita a les mines prehistòriques de Gavà

Avui hem anat a visitar “Les Mines del Neolític” de Gavà, el conjunt miner amb galeries més antic d’Europa. Es van començar a excavar fa 6000 anys i se’n va realitzar l’explotació durant 800 anys.  L’objectiu era l’extracció de la variscita que s’utilitzava per fer joies.

Aquestes mines es van descobrir l’any 1975 a can Tintorer.  Actualment es coneixen unes cent boques de mina.  La dimensió del jaciment és d’unes 200 hectàrees, és a dir, uns 280 camps de futbol.

El jaciment ens mostra una societat avançada que tenia a la vegada coneixements de geologia i enginyeria de mines, i a més ens descobreix una nova faceta de l’ésser humà: l’intercanvi de béns.

Les eines amb les que s’excavava la roca de les mines estaven fetes de materials com pedra, ós i fusta. S’han conservat restes de pics, percussors, cisells d’ós i altres estris domèstics que s’abocaven a les galeries un cop acabava l’extracció així com peces de joieria.

En un dels pous miners es va trobar incompleta i trencada l´anomenada Venus de Gavà, una figura de ceràmica negra que constitueix una de les poques representacions religioses del neolític existents a la Península.

20 pensaments sobre “Visita a les mines prehistòriques de Gavà

  1. Alicia diu:

    Us animo que vingeu a les mines de Gavà amb els vostres pares! Va estar molt interessant entrar a unes mines del neolític que van estar treballant 800 anys!!!

  2. Àlex diu:

    Em va agradar l’excursió a les mines, va ser molt interessant i molt divertit fer el colleret.

  3. Elkyn diu:

    Va estar molt be la visita a les mines prehistòriques de Gavà al principi de la visita vam fer un collaret amb la forma que li voliem donar.

  4. Nil diu:

    Aquesta sortida Ha sigut molt divertida encara que m’hauria agradat més si hagués sigut tot el dia però m’ho he passat molt bé 🙂

  5. Carlos diu:

    Les mines de Gavà van ser molt boniques perquè ens van ensenyar moltes coses i també ens van ensenyar eines del Neolìtic 😉

  6. Maria.C diu:

    Va ser molt divertit perquè ens van ensenyar les mines i vam fer uns collars de talc. Hi tornaré a anar amb els pares.

  7. Ainhoa diu:

    Em va agradar molt, vaig aprendre moltes coses, però, igual que altres amigues meves, penso que seria mijor que l’excursió haguès durat tot el dia.:(

  8. Marcos diu:

    La nevada va ser una passada i vaig fer un ninot de neu, però m’hagués agradat que hagués nevat avui perquè no hauriem anat al cole

Deixa un comentari