Quines són les zones més sensibles de la pell

Avui a la classe de medi hem fet aquesta experiència per esbrinar si totes les zones de la pell són igualment sensibles als estímuls o si hi ha zones més sensibles que altres.

Practica per estudiar la sensibilitat al tacte

Material
▪ Un mocador gran.                          ▪ Un clip de subjectar papers.
▪ Un tros de paper de vidre.             ▪ Un regle graduat i la llibreta.

Procediment
Fer grups de dos.
– Tapar els ulls al company amb el mocador. Separar 0,5 cm les puntes del clip. Mesurar amb el regle graduat.
– Col·locar les dues puntes alhora damunt la pell del company, a les parts del cos següents: avantbraç (cara interna), avantbraç (cara externa), front, lavis, palmell de la mà i punta dels dits. Preguntar-li quantes puntes nota, una o dues, i anotar-ho a la taula que hem fet a la llibreta.
– Repetir l’experiència amb les puntes a 2 cm
– Fer el mateix amb el paper de vidre i anotar si percep una superfície llisa o rugosa.

Als nostres comentaris anirem explicant el que hem descobert. A continuació podeu veure les fotos d’aquesta practica.

 

 

11 pensaments sobre “Quines són les zones més sensibles de la pell

  1. Brenda diu:

    A mi em va encantar l’experiment que vam fer, vaig descobrir quines parts del cos tenia més sensibles i quines menys.

    Quan les puntes estaven a 0,5 cm sempre notava 1 punta, menys als llavis i la punta dels dits que notava 2 puntes. En canvi quan les puntes estaven a 2 cm sempre notava les 2 puntes.

    El paper de vidre el vaig notar rugós a l’avantbraç (cara interna) als llavis i a la punta dels dits i el vaig notar llis a l’avantbraç (cara externa), al front i al palmell de la mà.

  2. Marta Comas diu:

    Jo el clip de 2cm el vaig notar a tot arreu les dos punxes i al de 0’5cm només al front, els llavis, el palmell de la mà i la punta dels dits. En canvi el paper de vidre també el vaig notar a tot arreu.

  3. Guillem P diu:

    Els meus resultats han sigut :
    A l’avantbraç(cara interna) 0,5cm 1punta, 2cm 1punta i rugós
    A l’avantbraç(cara externa)0,5cm 2puntes, 2cm 1punta i rugós
    Al front 0,5cm 1punta, 2cm 2puntes i llis
    Als llavis 0,5cm 2 puntes, 2cm 2punts i llis
    Al palmell de la mà 0,5cm 2 puntes, 2cm 2 puntes i rugós
    A la punta del dit 0,5cm 2 puntes, 2cm 2 puntes i rugós

  4. jovanny Mero Baque diu:

    jo vaig notar això: avantbraç (cara interna):1,1,rugós
    avantbraç (cara externa):1,2 rugós
    front:2,2 suau
    llavis:2,2 suau
    palmell:1,2 rugós
    punta dels dits:1,2 suau

  5. Nora Campos diu:

    wow! amb 0,05 mm gairebé no vaig notar les dues puntes però amb 2 cm si que vaig notar els dos puntes. Em refereixo a les puntes d’un clip.

  6. Aleix Tintoré diu:

    Jo el que més he notat de les puntes a 0,5 ha sigut a la punta dels dits.
    A les puntes a 2 cm les he notat totes.
    El paper de vidre he notat totes rugoses menys al palmell de la mà.
    M´ha agradat molt aquesta experiència.

  7. Alejandra torbado diu:

    Doncs jo vaig notar a avantbraç intern amb puntes 0,5cm, 1 punta del clip com als llavis i a les puntes dels dits, amb l´avantbraç extern vaig notar amb puntes 0,5cm del clip vaig notar 2 igual que al front i al palmell de la mà, i amb puntes 2cm l´avantbraç cara interna les 2 puntes com també amb el avantbraç extern i també amb el palmell de la mà i al front amb les puntes 2cm vaig notar 1 punta igual que als llavis tot això amb el clip.
    PAPER DE VIDRE: jo no ho vaig notar amb el paper de vidre i a les altres zones del cos si que ho vaig notar

  8. Claudia Garrido diu:

    Jo el que he notat igual a 0,5 cm i 2 cm és :Avantbraç cara externa he notat 1 a les dos formes del clip, els llavis també, el palmell de la mà i la punta dels dits. 0,5 cm 1 punta avantbraç cara interna i 2 al front. A 2 cm, 2 avantbraç cara interna i 1 al front. Amb el paper de vidre he notat rugós l’avantbraç cara interna, els llavis i les puntes dels dits, el que he notat llis és l’avantbraç cara externa, el front i el palmell de la mà. Ha sigut una experiència molt, però que molt divertida.

  9. Oriol lópez diu:

    Jo a les puntes 0,5 cm vaig notar 2 puntes a l’avantbraç intern, els llavis i en la punta dels dits. 1 punta en l’avantbraç extern, al front i al palmell de la mà.
    Amb les puntes a 2 cm vaig notar 2 puntes en el mateix lloc que les puntes 0,5 cm.
    1 punta com a 0,5 cm.
    Amb el paper de vidre el vaig notar llis a l’avantbraç intern i extern i al palmell de la mà.
    Les altres tres parts les vaig notar rugós

  10. Guillem N. diu:

    Hola, les meves conclusions han estat:

    Quan les puntes estaven a 0,5 cm, vaig notar una punta a l’avantbraç ( cara interna i cara externa), a la front i a les puntes dels dits. Vaig notar 2 puntes als llavis i al palmell de la mà. Quan les puntes estaven a 2cm, vaig notar 1 punta a l’avantbraç (cara interna) i 2 puntes a l’avantbraç (cara externa), a la front, als llavis, al palmell de la mà i les puntes dels dits.
    El paper de vidre a l’avantbraç (cara interna) el vaig notar rugós.

  11. Mercè A. diu:

    Jo a la cara interna de l’avantbraç la tinc més sensible que la cara externa, el front el tinc més sensible quan tinc el clip obert a 2 cm, els llavis els tinc molt sensibles, el palmell de la mà també molt sensible, la punta dels dits igual de sensible . Amb el paper de vidre vaig notar avantbraç cara interna rugós i a l’avantbraç cara externa també rugós. Al front rugós, als llavis rugós. Al palmell de la mà rugòs i a les puntes del dits rugos. Al paper de vidre sóc molt sensible. Va ser una activitat molt interessant.

Deixa un comentari

