Camins damunt les dunes

Aquest divendres, dia 1 de juny, a les 16:45h. vindrà a la Biblioteca de l’escola l’escriptor Rafael Vallbona per a parlar del seu darrer llibre “Camins damunt les dunes”.

En principi aquesta activitat està dirigida als pares i mares, però una colla de nens i nenes de 6è també hi volem anar. La història d’aquesta novel·la està molt relacionada amb l’activitat que farem la propera setmana “Lligams del món” i que us en parlarem ben aviat.

Argument. Quan l’Eddie Smithee arriba al Marroc, troba a faltar la seva vida confortable i avorrida de Beverly Hills.  La seva mare, actriu de telesèries, se l’ha endut amb ella perquè no estigui sol a casa. Però l’Eddie continua sentint-se sol a l’hotel. Segons ell, només ha canviat de presó. Fins que, de sobte, es troba corrent pels carrerons de la ciutat perseguit per uns delinqüents. Un jove marroquí l’ajudarà. El que l’Eddie, el noi occidental de bona família, no sap és que l’Ahmed no només el salva d’uns atracadors: el salvarà també de la seva pròpia vida.

Rafael Vallbona i Sallent

Biografia. Barcelona, 1960. De petit no volia ser ni futbolista ni bomber, com molts dels seus amics; ell ja volia ser escriptor. Pel Maig del 68 no era a París, sinó que estava fent la comunió en algun dels col·legis de capellans on va estudiar. Després va estudiar a l’institut de Mataró, atès que la seva família es va traslladar a viure a Premià de Mar i, quan va tenir l’edat, va decidir que, si volia guanyar-se la vida escrivint, el més realista era estudiar periodisme. I es va llicenciar a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Ja a divuit anys va començar a col·laborar en diversos mitjans de comunicació escrits. Entre els diaris en què va col·laborar destaquen. L’Avui, El País, El Periódico, El Observador o El Punt. També ha treballat en ràdio i en televisió (Televisió Espanyola, TV3 o la Xarxa de Televisions Locals). Des del 1996 és professor de periodisme de la facultat de Comunicació Blanquerna (URL).

A part de la seva feina com a periodista, ha publicat més de cinquanta llibres, tant per a lectors joves com per a adults. Per a joves ha publicat: Pis d’estudiants, El noi de la vall del Dra’a, Pols a les sabates, Sense sortida o La cara al vent, entre d’altres. I per a adults, Fora de joc, Conduint tota la nit, Els dies Rojos, Serrallonga (minisèrie a TV3) o Riure a Barcelona. La passió per la bicicleta l’ha dut a publicar, també, llibres de viatge amb les seves rutes. I la passió per la música, a relatar cròniques generacionals: Ara que tinc quaranta anys. Tot i així, no ha descuidat mai la seva veritable passió: la poesia.

Imikk s imikk as a ikccem uram agdur

( ‘A poc a poc, el camell entra a la cassola’)

PROVERBI AMAZIC

Vodpod videos no longer available.

13 pensaments sobre “Camins damunt les dunes

  1. Vinyet diu:

    Jo tinc moltes ganes de fer el fòrum perquè el llibre m’agrada molt i perquè jo crec que estaria bé conèixer al Rafael Vallbona, i jo crec que valdrà la pena.
    Encara que tingueu alguna activitat extraescolar, si acabeu d’hora o abans d’anar a l’extraescolar, veniu, vinga va ANIMEU-VOS!!!

  2. Diego diu:

    Tinc força ganes de que vingui a l’escola l’escriptor Rafael Vallbona (l’autor del llibre “Camins damunt les dunes”).
    De moment m’estic llegint el llibre i m’està agradant molt. Espero que el llibre segueixi sent tant entretingut com fins ara.

  3. Lucas i David diu:

    Què bé! Demà anirem a la biblioteca de l’escola per entrevistar a en Rafael Vallbona. Ja tenim preparades les preguntes, ara només ens queda preguntar-li. Esperem que ens agradi molt.

    • Adrián diu:

      Jo dic el mateix que el Lucas.
      Jo no tinc el llibre, però puc saber una mica de que va.
      Tinc moltes ganes de conéixer al Rafel Vallbona!!!

  4. Laia i Luna diu:

    Nosaltres no hi anem perquè tenim bàsquet, però ens hi agradaria anar.
    Per lo que ens ha dit l’Anna pensem que seria molt interessant per aprendre més coses.
    La laia no té el llibre i els seus pares no podran venir. La Luna tampoc, peró els seus pares si que hi poden anar.
    Espero que sigui divertit!!!!

  5. Valentina diu:

    Jo no hi puc anar perquè he d’anar a repàs i no sé si tidré temps, però si no tingués repès hi aniria encantada perquè no sempre es pot conéixer un autor d’un llibre.

  6. Albert diu:

    Jo tot i que no hi vaig anar penso com la Valentina, no sempre es pot conèixer un autor d’un llibre.
    La meva mare hauria volgut anar però no va poder per motius de feina i el meu pare el mateix.

  7. Eli diu:

    Jo m’estic llegint el llibre, encara que no he anat al fòrum perquè tenia bàsquet. M’hauria agradat anar-hi, peró no vaig poder, encara que pel que ens va explicar l’Anna de l’autor, crec que sería guai haver-hi anat.

  8. Lucas diu:

    Llàstima que jo no vaig poder llegir el llibre, és que tots a la classe parlen del llibre i jo allà, mort de ganes. Però per sort vaig anar al fòrum d’en Rafael Vallbona. Em va agradar moltíssim, era molt divertit, però llàstima que vaig haver de marxar a entrenar…

  9. Raul diu:

    Jo no em vaig poder llegir el llibre, peró la poca estona que vaig estar amb ell va ser molt interessant escoltar les seves aventures i per lo que m’han dit aquest llibre està molt bé jo encara que no me l’he llegit, recomano l’autor és molt bona persona.

    Gràcies Rafael per venir.

Deixa un comentari

