Sortida al Museu de la Ciència

Avui hem anat a Barcelona i hem visitat el Museu de la Ciència.

Hem vist l’exposició “Dinosaures del desert del Gobi”, molt interessant, si no l’heu vist us la recomanem. Penseu que els dinosaures van dominar la Terra durant més de 160 milions d’anys i des dels primers descobriments d’esquelets i ous de dinosaure el 1922, les investigacions paleontològiques a la República Popular de Mongòlia han despertat l’atenció arreu del món i s’ha demostrat la seva relació amb els dinosaures de l’Amèrica del Nord. També estan representats al grup de Mongòlia els dinosaures de l’Àsia Central, tret d’una o dues varietats i proporcionen un quadre excel·lent del variat món d’animals terrestres d’aquest període.

Pel que fa a la varietat d’espècies carnívores, Mongòlia ostenta el primer lloc mundial, ja que gairebé totes les espècies conegudes dels altres continents hi estan presents. A més, hi ha un grup que es troba únicament al desert del Gobi.

El gran nombre d’esquelets complets i la varietat dels fòssils descoberts en aquest desert són únics. Fins i tot els esquelets més delicats han estat trobats en molt bon estat de conservació. Es pensa que els van envestir una sobtada tempesta de sorra que en uns instants els va cobrir completament, per això s’han conservat tan bé. Els dinosaures es van extingir abans de l’aparició de l’home, cosa que ens hauria de fer reflexionar sobre la fragilitat dels equilibris en la vida de la naturalesa.

També hem passejat pel bosc inundat de la selva amazònica brasilera, un dels ecosistemes més rics en biodiversitat i alhora més fràgils del planeta.

Després hem vist un vídeo on s’explica que l’equip del Museu de la Ciència es va traslladar expressament a Pará, al Brasil, per fer motlles i reproduccions dels seus grans arbres, com les ceibes. A més, van portar més de 100 espècies vives, entre animals i plantes autòctones.

I per acabar hem realitzat un taller, a través d’experiments, sobre l’energia, les seves transformacions i les energies renovables.

A continuació us deixem un recull de fotografies que hem anat fent durant tot el dia. També podreu veure l’estona del dinar i les fantàstiques carmanyoles que portàvem.

Vodpod videos no longer available.

12 pensaments sobre “Sortida al Museu de la Ciència

  1. Emma diu:

    Bon dia tots. Us trobo molt a faltar. M’hagués agradat anar a l’excursió del Museu de la Ciència, segur que va ser molt divertida!!! Ens veurem d’aqui poc ja us avisaré quan vingui a Barcelona!!!

  2. Anna diu:

    Hola Emma, quina il·lusió que ens ha fet rebre el teu comentari! Nosaltres també et trobem molt a faltar. La setmana passada ens va venir a veure la Carla i ens va explicar com li anava la vida a Canàries.
    Ja saps que quan vinguis ens agradarà molt saber com et va per Mallorca.
    El teu correu no acaba d’anar bé i li vaig enviar les fotos del teu darrer dia a l’escola a la Valentina.
    Una abraçada de tota la classe.

    • Emma diu:

      Anna no se quin dia aniré a Barcelona, però pot ser quan vingui la Valentina la Setmana Santa a Mallorca després potser vaig a Barcelona no ho sé segur!!! Una abraçada molt forta per a tots els de la classe 😀 !!!

      • Anna diu:

        Hola Emma, em pensava que posaries un comentari a l’entrada de les aquarel·les perquè aquesta activitat encara la vas fer i surts a les fotos, però de tota manera estem molt contents que encara participis al nostre bloc. Ja saps que també ho pots fer al llibre digital.
        Llegeix el llibre que et vas endur i recorda donar-li a la Valentina per a que te’l pugui signar l’autora.

        Una abraçada molt forta,

  3. Elisenda diu:

    El museu de la ciència va ser super divertit. Encara que jo ja hi havia anat, anar amb l’escola va ser més xulo.
    M’ha agradat molt i espero tornar a fer una excursió com aquesta.
    El que més em va agradar va ser el bosc animat, les exposicions i el taller

  4. David diu:

    Anar al Museu de la Ciència amb l’escola ha estat una experiència nova perquè hem fet el taller, ja que les vegades que jo hi vaig anar no el vaig fer.

    M’ha agradat molt tot, especialment totes les màquines i el bosc inundat, encara que fes calor. Ah sí, també em va agradar molt l’estoneta del pícnic.

    En fi, una excursió completíssima.

  5. Alex diu:

    Anna és la primera vegada que vaig al museu de la ciència. Vaig aprendre coses noves sobre alguns dinosaures i sobretot de l’energia
    Llàstima que el Diego i l’Emma no estiguessin, ens ho vam passar molt bé els dos grups de 6è.

  6. Pol Vadim diu:

    A mi em va agradar tot el museu, però hi havia coses que no vaig poder veure.
    Em va impressionar la selva, el simulador d’un tornado i d’un remoli, una cosa que tu parlaves i ho senties amb eco, i aquell gel tan gros, el rellotge tan gran, i moltes coses més que no sé explicar.

  7. Adrià.S. diu:

    Hola compis a què lo del museu va ser xulo?
    Per a mi sí perquè ja era la segona vegada que hi anava i també va ser xulo, però lo que més em va agradar va ser estar anar sols pel museu i anar provant i mirant coses.

  8. Albert diu:

    El CosmoCaixa va ser per a mi, l’excursió més divertida que hem fet amb l’escola a sisè, de moment. Ens ho vam passar molt bé, vam disfrutar molt i vam aprendre molt!!!!!!!!! 😀

  9. Adrián diu:

    M’ho vaig passar molt però que molt bé!!!!!!
    Sobretot quan vam veure l’exposició dels dinousures perquè tot el demés ja ho vaig veure amb els meus pares.
    Ho hem de repetir.

  10. Vinyet diu:

    La sortida va ser molt divertida i alhora interessant, el que em va agradar més va ser lo dels dinosaures, els esquelets dels dinosaures és van trobar al desert del Gobi, a l’Àfrica, al 1922. També va ser molt xulo lo del pèndol, el pèndol reprodueix un famós experiment realitzat, el 1851, pel físic francès Jean Leon Faucaulet. També em va agradar molt la selva inundada, allà dintre hi fa molta calor, i també hi han molts animals, al final de la selva hi havia com un mena de pluja i sortia l’arc de Sant Martí. Vam fer un pícnic fantàstc, eh noies. Després vam anar a una placeta del CosmoCaixa, i vam fer amics. En fi va estar molt bé, era la primera vegada que hi anava, ja tindré una excusa per tornar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Deixa un comentari

