Tornem a participar en el Pla de consum de fruita.

Ja hem començat la campanya: “A l’escola mengem més fruita”, una iniciativa de la Unió Europea liderada, a Catalunya, pel Departament d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural, en col•laboració amb el Departaments de Salut i el d’Educació. Consisteix a distribuir gratuïtament fruita fresca (de qualitat) als escolars d’educació primària dels centres educatius que ho sol•licitin.

Avui els de sisè hem estat els encarregats de repartir els plàtans, per això us volem explicar perquè és tan important que en mengeu.

Els plàtans constitueixen un producte natural de considerable valor alimentari, per la seva riquesa en aigua, sucres, sals minerals, àcids orgànics, vitamines, essències i cel·lulosa. Els hidrats de carboni o sucres constitueixen la principal font de calories dels plàtans. Gràcies a les sals minerals que posseeix (fòsfor, ferro, magnesi, sodi, zinc, coure, etc.), el plàtan contribueix a la remineralització de l’organisme i se l’ajuda en la regeneració dels glòbuls vermells de la sang.

En general, el plàtan es consumeix cru, però en alguns països es cuina al forn. A més, poden menjar-se fregits, encara que d’aquesta forma perden aigua i vitamines. També poden emprar-se per elaborar batuts, gelats o macedònies. El plàtan es combina molt bé amb la llet i ens proporciona quatre cops més de ferro.

Vodpod videos no longer available.

Anuncis

13 pensaments sobre “Tornem a participar en el Pla de consum de fruita.

  1. Adrián diu:

    Anna la veritat és que va ser molt divertit lo de la fruita. El que més em va agradar va ser anar a la classe de P3.
    Eren moníssims!!!

  2. David diu:

    A mi em sembla molt bé el tema de la fruita perquè és molt saludable i bona. Aquest cop no he participat, però una altra setmana participaré.

  3. Lucas diu:

    M’hagués agradat participar en el repartiment de la fruita, però no va poder ser, espero anar-hi en una altra ocasió, però si no pot ser no passa res.

  4. Diego diu:

    Jo vaig poder participar, i va ser molt divertit. Vaig anar a moltes classes, i a quasi totes coneixia algú. He tingut sort de moment de les fruites que hi han hagut perquè a mi només m’agraden tres o quatre fruites.

  5. Vinyet diu:

    Els dies de fruita van molt bé, i també m’ho passo molt bé preparant-ho tot, és fantàstic!!!!!!!!!!!!
    I un altre vegada netegeu les pomes.

  6. Arantxa diu:

    A mi em sembla molt bé lo de la friuta perquè així tothom menjarà fruita. Va ser molt divertit anar per les classes portant els plàtans i les pomes.

  7. Emma diu:

    Aquesta vegada jo no vaig participar a l’hora de repartir la fruita, però m’hagués agradat. Espero que un altre dia hi vagi perquè és molt divertit!!!!

  8. Raul diu:

    Encara que aquest trimestre no hi hagi anat, el trimestre passat si hi vaig ana, em sembla una idea genial perquè així mengem més fruita, a veure si un altre dia hi puc anar. 😀 🙂

  9. Valentina diu:

    A mi m’emcanta portar la fruita als nens petits perquè m’agrada la seva cara, con riuen …
    A mi m’agrada molt menjar fruita perquè és molt sana i aixi estic més activa.

  10. Albert diu:

    Aquesta vegada jo tampoc hi vaig participar, però està molt bé, al primer trimestre si que hi vaig participar, en aquest ja ho faré. 😀

  11. Victòria diu:

    Jo no he repartit la fruita per les classes però si que n’he menjat. Estava bonissima.
    Espero repartir-ne una altra vegada.

Deixa un comentari

