Migracions i diversitat

A l’escola en moltes ocasions hem parlat de la tolerància vers la diversitat, és per això que hem convidat el dia 14 de desembre a la mare d’un company nostre, en Diego,  per a fer un apropament personal en el tema d’immigracions i diversitat i ajudar-nos a reflexionar sobre els nostres pròpis prejudicis a les diferències.

Per preparar la sessió, us demanem que llegiu aquest còmic, tracta el tema del racisme i de la tolerància vers la diversitat, tot allò que pugui sortir de la nostra norma.

Cliqueu al damunt de la imatge.

També hem pensat que per relacionar el tema de les migracions amb el tema d’història que estem treballant ara, podríem fer un capítol al llibre digital explicant la procedència de les nostres famílies.

Es tractaria de preguntar als nostres avis i àvies d’on ve cadascuna de les nostres famílies, per què van deixar el seu lloc d’origen, en quines condicions van viatjar, com es sentien, què trobaven a faltar, com els van rebre, quines dificultats van passar i tot allò que us vulguin explicar.

Què us sembla? Interessant, oi? Doncs, som-hi, esperem els vostres comentaris.

Anuncis

22 pensaments sobre “Migracions i diversitat

  1. Raul diu:

    A mi em sembla molt malament que hi hagi gent racista al món perquè tots som iguals, siguem negres o blancs ! 😦

  2. David diu:

    Aquest còmic és un bon exemple de racisme, però hi ha algunes paraules d’aquest còmic que no haurien d’estar escrites perquè són uns insults bastant forts.
    Jo tampoc trobo bé que hi hagi racisme. Una persona és igual a una altra tant si és negra o blanca, prima o grassa, alta o baixa…
    TOTS SÓM IGUALS!

    • Alex diu:

      David tens tota la rao mai hem de ser racistes amb ningú igual que nosaltres ho fem que passaria si fossim a un altre lloc que siguin d’un altre color, que passaria lo mateix que fem algunes persones amb els negres. Jo també crec que si tots fiquem una petita part nostra al final ja no hi haurà més RACISME!

  3. Diego diu:

    Amb aquest còmic he après com ho deuen de passar moltes de les persones que emigrant a altres llocs del món. Jo no ho entenc, tots som iguals i no diferents.
    Sabieu que el 33% de les persones són bastant racistes o molt racistes? Perquè? quines diferències tenim? La pell, les cultures, la forma de vestir… És una tonteria.

  4. Vinyet diu:

    Anna jo crec que aquest còmic està bé, per reflexionar sobre el racisme, com diuen els meus companys tots som igual. Aquest còmic me’l vaig llegir amb un o dos dies, perquè em resultava molt interessant, Anna on l’has trobat? Vull veure si n’hi han més!!!!
    Companys i companyes, vigileu quan us baralleu amb altres no els hi digueu el que no us agradaria que us diguessin a vosaltres.

  5. Pol Vadim diu:

    El racisme és una cosa que s’hauria d’eliminar perquè no li agradaria a ningú que l’insultessin
    Ara us explicaré la història del meu avi i si ho llegiu veureu d’on ve:
    El meu avi Bernat, va vindre d’Antas un poble d’Andalusia a Gavà, amb 17 anys.
    Viatjo en camioneta, amb fred perquè no tenia calefacció, i amb la gana perquè els pocs diners que portava els necessitava per als primers dies que buscava feina a Gavà, a la fàbrica Roca.
    Se sentia molt trist i sol, perquè va haver de deixar la seva mare i el seu germà al poble.
    Amb sort entro a treballar a treballar a Gavà. Dormia en una pensió i menjava als bars.
    Al final, un amic de la feina li va buscar un pis de lloguer, i quan van passar uns mesos i seguia treballant, va venir el seu germà també a treballar i després va venir la seva mare, i ja se sentia feliç, però una mica trist perquè no va poder seguir a l’escola, jugar a futbol i trobava a faltar el seu poble.

  6. Emma diu:

    He llegit el còmic i m’ha agradat molt, però no trobo bé lo del racisme.
    Tots som iguals no li hem d’agafar mania a una altra persona perquè no sigui com nosaltres.
    Espero que vingui ja la mare del Diego. Ens ho passarem molt bé!!!!!

  7. Pol Vadim diu:

    Tot el còmic no l’entenc i el que he entès, penso com el meu company David, totes les persones hauríem de ser iguals .
    Però no tenen perquè anar els catòlics amb els catòlics, ni els blancs amb els blancs … perquè toto i que no som iguals fisicament ni amb la religió, si que som iguals com persones.
    Vivim en um món que hi ha moltes persones barrejades i hauríem de respectar-nos uns als altres per conviure en pau i en armonia.

  8. Carla diu:

    Aquest còmic està bé, per no dir insults ni res, hi han unes quantes paraulotes perquè és aixì el còmic. Esta bé a mi m’ha agradat molt, es llegeix molt bé, m’agrada que vingui la mare del Diego. M’agradaria llegir-ne un atre.

  9. Adrián diu:

    Jo crec que totes les persones (negres o blanques) tenen el mateix dret!!!!
    El còmic crec que és per llegir molt ben llegit perquè t’ensenya coses que no saps.

  10. Luna diu:

    Aquest comic m’ha fet reflexionar molt, li he explicat tot al meu pare fins i tot ha copiat el còmic i l’ha imprés.
    En aquest món estem envoltats de molts tipus de gent: negres, blancs, prims, grassonets…
    EL que mÉs m’ha afectat han sigut 2 coses: Quan he vist a aquella senyora gran al metro que estava dreta i els altres joves estaven asseguts.:)

  11. Arantxa diu:

    M’he quedat al·lucinada,jo sabia que hi havia gent al món que criticava els demés per ser gras, per parlar depressa… Però que en el món hi hagi tanta gent que critica als altres no m’ho esperava. Jo crec que quant t’enfades amb algú dius coses dolentes de la gent, però dir a alguú que es lleig o gras, es pot escapar a tothom, però jo mai diria a ningú “negro de m…” a una persona negra, perquè per ser negre no ets diferent, o a vegades a una persona baixeta li dius “enana” però si tu saps que ell/a no li agrada no li dius.
    A vegades hi ha gent que com es creu molt “guai” critica tothom, però el dia que li facin a ell jo crec que no ho tornarà a fer.
    Espero aprendre molt amb la mare del Diego, sempre m’han semblat ingustes aquestes coses.
    Gràcies per posar aquest cómic m’ha semblat molt interessant

  12. Javi diu:

    No em puc creure que hi hagi gent tan maleducada que es rigui d’altra gent de races diferents: negres, àrabs, grassos, baixets…

  13. Elisenda diu:

    Aquest còmic està bastant bé encara que diu algunes paraulotes que no s’haurien de dir. Jo crec que perquè algu sigui baix o alt o gras o molt prim o negre o blanc no has d’insultar i riure’t de ningú, perquè tothom necessita un respecte.

  14. Joan diu:

    En aquesta societat encara hi ha gent així. Això és increible!
    Aquest còmic m’ha fet reflexionar molt, llegir aquest còmic és una bona forma de reflexionar perquè surt exemples de racisme molt greus: si ets negre o blanc, alt o baix, gras o prim.
    Tots som iguals!

  15. Eva diu:

    Jo crec que aquest còmic té masses insults, però també crec que la gent no s’hauria de comportar així, i que no hauria d’insultar a la gent, tots som iguals, com si som negres, grassos, baixets, àrabs…
    Tots ens hauríem de tractar igual.

  16. Ariadna diu:

    Tothom som iguals, no importa el color de la pell ni l’estatura, ni el color del cabell, jo sóc baixeta, i tinc molts amics que sé que no em discriminen ni res…

  17. Victoria diu:

    Al final tots els personatges són racistes, encara que siguin blancs, negres o grocs, perquè si als blancs no els agraden els negres i els insulten, els negres farien el mateix i tampoc són més inocents la gent perquè siguin més vellet.
    Al final totes les persones fan el mateix.

  18. Adrià V diu:

    Aquest còmic ens explica que és igual ser diferent: tan si ets alt, baix, prim,negre, blanc…
    TOTS SOM IGULS SIGUEM COM SIGUEM!

  19. Albert diu:

    Aquest còmic encara que digui paraulotes és molt bo, ensenya moltes coses. Si uns es queixen perquè els racistes es brulen d’ells, ells no han de fer el mateix amb els altres. Jo me l’he pres molt en serio, encara que algunes vegades m’ha fet gràcia. Com ha dit el Raul en el seu comentari: no importa si som de diferent color, tots som iguals!

  20. Lucas diu:

    El racisme és molt dolent, perquè la gent no ho passa bé, ni l’una ni l’altre. Tota la gent és igual, les que venen de l’estranger i les d’aquí.
    Per exemple si tu vas a passar les vacances al Japó o algun lloc lluny d’aquí no t’agradaria que t’insultessin, no?

  21. Ariadna diu:

    Anna, m’agradaria molt que fessis una entrada al bloc que tractés sobre la solidaridat que hi ha a la nostra escola si vols. Podries fer-la (si la vols fer) sobre el mercat sense preu que farem a l’escola, si us plau?
    Adéu adéu!!!

Deixa un comentari

