Hem visitat el Palau del Parlament.

Avui hem anat a Barcelona. L’autocar ens ha deixat a l’entrada del parc de la Ciutadella. Hem esmorzat al jardí de l’estany ovalat que té al centre una escultura anomenada Desconsol i després hem anat a fer un recorregut a l’entorn del Palau del Parlament.

Hem vist els tres edificis que encara es conserven de l’antiga fortalesa militar “Ciutadella”: l’antic arsenal (ara Palau del Parlament), l’antic palau del governador (ara Institut) i l’església (encara avui església militar).

Després hem anat a veure la cascada que té una gran font amb l’escultura de la deessa Venus. Abans hem passat pel costat de la reproducció d’un mamut.

A la plaça de la cascada hi ha una pèrgola metàl·lica i molt a prop una escultura erigida al poeta Bonaventura Carles Aribau, l’autor del poema «Oda a la Pàtria».

Des de la terrassa hem pogut veure l’escultura de metall dedicada a l’Exposició Universal de Barcelona, feta per Antoni Clavé.

Continuant pel passeig hem vist una sèrie d’edificis construïts amb motiu de l’Exposició Universal: l’Umbracle, el Museu de Geologia, l’Hivernacle i l’antic restaurant de l’exposició convertit en museu. Al final del passeig hi ha l’escultura a cavall del general Joan Prim.

En direcció al Palau del Parlament hem vist l’escultura de metall (una figura humana amb els braços aixecats) que recorda la lluita dels catalans en defensa de la llibertat tant a Catalunya com a fora.

També hem dibuixat l’edifici del Palau del Parlament i hem entrat a visitar-lo. Ens han explicat que es va inaugurar el 6 de desembre de 1932, hem vist el Saló Rosa, el Saló Gris, la Rotonda, el Saló dels Canelobres i hem trepitjat la mateixa catifa que havia trepitjat el president Macià i el president Companys.

Al Saló de Sessions ens hem assegut una estona i ens han explicat el sistema de votacions, la distribució dels escons i hem recordat tot el que havíem après a l’escola sobre les Institucions Catalanes.

A continuació podeu veure un recull de fotografies d’aquesta sortida.

Vodpod videos no longer available.

15 pensaments sobre “Hem visitat el Palau del Parlament.

1. Carla diu:

M’ha encantat aquesta sortida ha sigut genial! He après moltissim la veritat! Tinc ganes d’anar a l’altra sotida, la del refuig de la guerra civil!

2. Emma diu:

La sortida al Parlament va ser molt divertida. Quan vàrem arribar van veure la ciutadella, vàrem esmorzar i ens vàrem posar al davant del Parlament per dibuixar-lo en un full que ens havien donat. Després vÀrem visitar el Parlament per dins. Va ser tot molt bonic. Vam visitar moltes sales.
    Després vàrem menjar i ens vàrem fer moltes fotos, llavors vam anar cap a l’autobús. Quan vàrem arribar a l’escola vàrem fer el quadernet que ens havien donat al Parlament amb un llapis, després varem sortir al pati fins l’hora d’anar a casa.
    VA SER MOLT DIVERTIT!!!!!!!!!!!!

3. Luna diu:

En aquesta excursió m’ho he passat molt bé.
    El que més em va agradar de la ruta va ser quan vam veure la venus, em vaig quedar bocabadada, que bonica era!!!
    El que més em va agradar del Parlament va ser quan vam entrar (que per cert ens vam trobar l’Ernest Maragall) i vam veure les escales d’honor, tan boniques amb aquella alfombra, el sostre que tenia unes finestretes de colors super boniques.
    Em sap molt de greu que l’Ariadna no hagi pogut venir, si hagues anat hagues al·lucinat tant com jo.

4. Vinyet diu:

El 26 de octubre vam anar al Parlament de Catalunya, quan el guia ens va fer les preguntes, la majoria les haviem estudiat, el guia es va quedar sorprés. Les fotagrafies han quedat de primera, felicitats!
    Vam veure moltes coses, des de la dessa Venus fins l’Hivernacle, l’església o l’institut. El Parlament, i ho dic sincerament, INCREÏBLE, els pares, avis, tiets que no hi hagin anat els hi recomano. Va ser una passada!!!!!!!!!!

5. Álex diu:

L’excursiò em va agradar molt, vam fer una volta molt educativa fent fotos a tots els monuments que passaven per davant.

Quan vam entrar al Parlament vam pujar unes escales on vam trobar l’Ernest Maragall, vam veure el saló gris, saló rosa, la sala dels canelobres i sala del Parlament.

6. Diego diu:

La sortida va ser entretinguda, ja que vam fer una volta per tot el Parc de la Ciutadella. També va ser divertit quan estàvem dibuixant i ens vam trobar unes cotorres. Llavors vam començar a fer brometes amb elles dient ” no et caguis ” i de sobte, quan menys ens ho esperàvem, vam veure que una es va cagar al dit i al dibuix del Paco. La sortida va ser divertida.

7. Lucas diu:

Aquesta excursió m’ha agradat moltíssim.
    Per tot en general, però per una cosa en concret, per l’escultura última.

8. Albert diu:

La visita al Parlament de Catalunya va ser molt divertida i ens ho vam passar molt bé. No només vam veure el Parlament de Catalunya sinó que també vam passejar pel parc del la Ciutadella i vam veure la Deesa Venus, el Desconsol i el “Mamut”. Abans d’entrar dins el Parlament vam estar dibuixant el Parlament i vam jugar una estona. Després vam entrar dins del Parlament i el Xavier (que és el noi que ens feia la visita) ens va explicar moltes coses i ho explicava molt bé. Vam veure l’escala per on havia de passar la reina, però va vindre molt poc, vam veure el saló gris i el saló rosa. Vam entrar a la sala dels 135 diputats, i ens van explicar que les cadires tenien uns botons que eren per votar i la Núria Gispert (que és la presidenta del Parlament), hem vist on s’asseu i els que s’asseuen al seu costat.
    I hem vist a un diputat
    En resum: tot va estar molt bé!
    😀

9. David diu:

Aquesta sortida em va agradar bastant, el que més il·lusó em va fer va ser quan vam entrar al Saló de Sessions perquè vam seure en llocs on s’asseuen algunes persones importants. Vam aprendre més coses de les que ja sabiem. Va ser més divertida del que m’esperava!!

10. Arantxa diu:

Aquesta sortida em va agrada molt.
    El que més em va agradar va ser el Parlament :la sala rosa va ser la meva preferida .
    Espero passar-m’ho igual de bé a les altres sortides i aprendre moltes coses més.

11. Jordi B diu:

M’ha encantat la visita al Parlament. Sobretot quan vam entrar a dins i ens van ensenyar el saló de reunions.

12. Valentina diu:

L’excursió va ser divertida perquè vàrem veure l’estatua del Desconsol, la Venus i vam dibuixar el Parlament Quan vàrem entrar al Parlament ens van explicar coses que havíem aprés a classe i coses molt interesants que no sabiem .
    Vam menjar i jugar i després cap a l’escola .
    Va ser una sortida molt educativa.

13. Elisenda diu:

La visita al Parlament va ser molt guai. Mai havia vist el Palau del Parlament. Per dintre era molt bonic i estava molt ben decorat. El que més em va agradar va ser la sala de les cadires.

14. Laia diu:

M’ho vaig passar molt bé, ens van donar un llapis i una carpeta del Parlament i ens vam trobar un elefant o algo era super xulo.