Preparem la sortida al Parlament de Catalunya

Ja sabeu que aquest curs tenim programades una colla de sortides i activitats relacionades amb les diferents matèries.

La primera la farem el proper dimecres 26 d’octubre al Parlament de Catalunya.

El Parlament és al parc de la Ciutadella i es diu així perquè ocupa el lloc d’una fortalesa militar, o sigui, d’una «ciutadella». Aquesta fortalesa la van construir arrel de la derrota de Catalunya el dia 11 de setembre de 1714 per a controlar la ciutat de Barcelona.

Allí hi van tancar els presos polítics i molts hi van ser executats. Els habitants de Barcelona no volien aquesta fortalesa a la seva ciutat. Finalment, l’any 1868 el general Joan Prim va concedir que s’enderroqués. Però se’n van conservar tres edificis: el palau del governador, l’església i l’arsenal.

El parc conserva a més d’aquests tres edificis de l’antiga fortalesa, altres que van ser construïts amb motiu de l’Exposició Universal que es va fer a Barcelona el 1888.

En aquesta sortida coneixerem el Parc de la Ciutadella i els seus elements i a més entrarem al Palau del Parlament i farem un recorregut guiat per tots els seus espais.

Anuncis

23 pensaments sobre “Preparem la sortida al Parlament de Catalunya

  1. Diego Vargas diu:

    Tinc moltes ganes d’anar a aquesta sortida. M’agradaria veure algun diputat o diputada i veure el Parlament i el Parc de la Ciutadella. Vull que sigui ja el 26 d’octubre.

  2. Maria diu:

    Estic impacient per anar a aquesta excursió, o sigui la primera excursió
    ens ho passarem pipa ja ho veureu. Al menys jo, amb les meves amigues ens ho passarem super bé i espero que vosaltres també.

    ENS HO PASSAREM BOMBA!!:)

  3. Victoria i Vinyet diu:

    Esperem que ens ho passem tant bé com puguem a l’excursió del Parlament de Catalunya, aprendrem moltes coses i ens ho passarem molt bé.
    ¡¡¡ ADÉU FINS DEMÀ !!!

  4. David Lasierra diu:

    Anna, gràcies per deixar-nos més informació per al treball!
    Tinc moltes ganes de fer aquesta excursió, però quina llàstima que l’Ariadna no hi pugui anar…

  5. Paco diu:

    La veritat no tinc massa ganes d’anar a Barcelona per veure el Parlament, encara que sigui la primera sortida.

  6. Valentina diu:

    Estic super emocionada per la primera sortida .
    Com que és la primera serà encara més divertida. I més
    emocionat.

  7. javi trias diu:

    Estic molt impacient per fer aquesta sortida a la Ciutadella i tinc moltes ganes de veure-la. Segur que ens ho passarem molt bé, llàstima que passi volant el temps!

  8. Nuria V. diu:

    Espero que xulu com sembla, estic desitjant anar-hi!
    A més a més sembla un lloc molt bonic i agradable!

  9. Albert Beltran de 5èB diu:

    Tinc moltes ganes d’anar al Parlament de Catalunya. A més, ja que moltes coses les hem estudiat a medi i he vist en la vida real per fora i la televisió, segur que serà molt bonic i aprendrem moltes coses.
    😀

  10. elisenda diu:

    Tinc moltes ganes de fer l’excursió, perquè vull veure el Parlament i conéixer més coses de les que hem aprés al cole.

  11. alex fuentes diu:

    Estic bastant nerviós, per anar-hi i veure com és, també de que ens expliquin les coses que van passar.

  12. Claudia diu:

    Tinc moltes ganes d’anar al Parlament, sobretot al Parc de la Ciutadella.
    Tot i que no m’agrada molt el tema de la politica em resulta interesaant!!!!
    Sort que ja falta poc per dimecres!!!!

  13. Adrià diu:

    Anna és veritat que allà el passadis d’anada a l’oficina del President és Rosa?
    El podrem anar a veure el passadis?

Deixa un comentari

