Què en sabem de l’Edat Mitjana a Begues?

Estat actual del Castell de l'Eramprunyà

La història de l’Edat Mitjana a Begues va estretament lligada a la Baronia de l’Eramprunyà.

La població estava dins del terme del Castell de l’Eramprunyà i tenia una dependència senyorial que venia de l’estratègia dels Comtes de Barcelona en expandir el seu territori. D’aquesta manera es construïa una sèrie de castells defensius en llocs estratègics per controlar el territori fronterer amb Al-Andalus.

Sabem per una font documental àrab que a l’any 898 es va lliurar una batalla entre cristians i musulmans a Bighash en el camí de Barcelona, lloc de l’actual Begues.

També sabem que la parròquia de Sant Cristòfol s’esmenta per primer cop l’any 981.

I també sabem que el Camí Ral forma part d’una important via de comunicació especialment durant l’Edat Mitjana, drecera natural que comunicava Barcelona amb Tarragona seguint l’antiga Via Augusta romana. Era un camí per fer-lo a peu o a cavalcadura per això al seu voltant van sorgir hostals, tallers, parades de posta…i també s’hi van establir cases pairals.

Del Camí Ral, les Creus de Terme, la Baronia de l’Eramprunyà, les masies i la vida d’aquell temps (vestits, casaments, vida al castell, al camp …) en podeu parlar al nostre llibre digital.

Aquí teniu algunes adreces que us poden servir per saber-ne més:

Patrimoni cultural de Begues

La importància del Camí Ral

Casaments i famílies a l’Edat Mitjana a la nostra zona.

Informació bàsica del patrimoni de Begues amb fotos

Estudi de la Baronia de l’Eramprunyà

Les masies de Begues

Anuncis

26 pensaments sobre “Què en sabem de l’Edat Mitjana a Begues?

  1. David Lasierra diu:

    Anna m’ha agradat molt aquest capítol. He après moltes coses sobre el Camí Ral de l’Edat Mitjana a Begues. Gràcies ANNA!!!

  2. Albert Beltran diu:

    Espero que ens ho passem molt bé quan fem la sortida a Barcelona, crec que mentre que repassem en medi al cole quan hi anem i ens preguntin alguna cosa ja ho sabrem.

  3. Paco diu:

    El text que hi ha d’entrada està molt bé i com ha dit l’Albert dona ganes de saber-ho tot i així aprendrem molt sobre la HISTÒRIA.

    I PERDÓ QUE HO DIGUI, PERÒ EL NOSTRE BLOG, EL NOSTRE LLIBRE DIGITAL SÓN GENIALS!!!!!!!!!!

  4. Elisenda Murillo diu:

    Anna, aquest capítol és molt divertit, jo he apres moltes coses de com vivien al camp i als castells al temps de l’edat mitjana, i estic aprenent moltes coses que no en tenia ni idea. A més crec que quan acabem aquest tema hauré après tantes coses que no m’hi cabran al cap.

  5. Arantxa Morillas diu:

    Hola Anna , m’agrada molt les masies i tot això, però sobretot m’encanta el Camí Ral. Ara ja se coses sobre el Camí Ral, Can Sadurní ….
    Ah! i sobre les coses que hem parlat avui a classe de l’Al-Andalús, et volia dir que aquest estiu aniré 4 o 5 setmanes a Granada a casa de la germana de la meva àvia, bé jo li dic ” tiabuela”. Espero que tothom aprengui coses . GRàCIES ANNA !!!!!

  6. Elisenda Murillo diu:

    Anna acabo de llegir el Camí Ral de nens de la classe i he aprés moltes coses.
    També és una concidència que la Emma i jo hàgim tret la informació de la mateixa pàgina web.

  7. Elisenda Murillo diu:

    Anna el teu professor Vicente sap moltes adreces. Ja ens ha dit 14 adreces. Deu ser un crak de les adreces.

  8. Vinyet Mena diu:

    Anna m’ha agradat molt obrir aquest capitol, perquè he aprés molt sobre l’edat mitjana a Begues. Espero que un dia ens portis a veure tot això!

    És molt interessant!!!

  9. Luna Cabrera Morín diu:

    Anna, m’ha agradat molt aquest capitol. He aprés moltes coses sobre com vivia la gent en aquella època.
    No m’ha agradat que els nens treballessin al camp tan joves.

  10. Albert Beltran diu:

    Anna una cosa, t’enrecordes que jo de la recepte de xocolata t’havia dit que faria unes galetes de xocolata que es diuen “CHOCO FLACKES” dons que ho canvio i faig plàtans amb xocolata.
    Gràcies, fins dilluns.

  11. Laura diu:

    Hola sóc la Laura de 1r d’ESO, volia donar-vos les gràcies per crear aquesta pàgina tan genial. Ens han fet fer un treball sobre l’edat antiga i m’ha servit de molt!
    Moltes gràcies!
    Laura

Deixa un comentari

