Aprenem a ballar sardanes

La sardana és la dansa més bella
de totes les danses que es fan i es desfan;
és la mòbil magnífica anella
que amb pausa i amb mida va lenta oscil•lant.
(Joan Maragall)

Cada quinze dies ve a l’escola l’Ester, de l’Agrupament sardanista de Begues i ens ensenya a ballar sardanes. De moment només hem tingut un parell de classes i ja sabem puntejar els curts i els llargs i fins i tot hem començar a ballar “La Maria de les trenes”.
Més endavant aprendrem alguns punts lliures i en ballarem una altra de divertiment.

Aquí us deixem amb aquesta mostra de fotografies perquè mireu com ho fem.

Vodpod videos no longer available.

 

La lletra de “la Maria de les trenes” és dedicada a una noia de 20 anys, nascuda a Banyoles.
El compositor de la música també era de Banyoles, en Josep Saderra. La lletra és d’en Ramon Ribera de Sabadell.

Anuncis

25 pensaments sobre “Aprenem a ballar sardanes

  1. Elisenda Murillo diu:

    Les sardanes són molt xules !Perquè la monitora és molt divertida!
    Encara que la cançó no m’agrada tant.

  2. Adrià Verdejo diu:

    A mi la cançó m´ha agradat, però el que em sembla molt bé és que la monitora vingui a ensenyar-nos voluntàriament.

  3. Emma Llinàs Andersen diu:

    Són molt divertides les sardanes i la monitora sap ballar molt be! Mai havia escoltat de les sardannes , es una cosa nova per mi.

  4. David Lasierra diu:

    La majoria de fotos són de 5èA però m’agrada molt ballar-les, són divertides.
    Gràcies Esther.

  5. Diego Vargas diu:

    Una vegada aprens a ballar sardanes t’agraden. Quina canço més xula, moltes gràcies Ester!!!

  6. Carla diu:

    Va ser molt divertit les sardanes però l’AdriÀ Sara no va voler donar-me la ma per ballar les sardanes. No paro de fer comentaris perquè m’ agrada fer-ho..

  7. Lucas Lobato diu:

    Quan vam anar per primera vegada a ballar sardanes em vaig embolicar una mica, però ja n’he après.

  8. Eva Valls Castellanos diu:

    Quan vam començar a ballar sardanes, un dimarts, m’ho vaig passar molt bé, i directament li vaig agafar el “truquillo”.

  9. Emma Campàs diu:

    Hola soc l’Emma .Tinc 8 anys. La meva ciutat és Balaguer i vaig a l’escola Gaspar de Portola. La meva professora és la Mercè Angerri. La Mercè ens ha dit que tu, Anna, ets la seva germana. Jo coneixo la teva neboda, és la Marina Angerri, oi que si ?
    A nosaltres no ens ensenyen a ballar sardanes…
    Adeu

    • ciclesuperiorsantcristofor diu:

      Hola Emma,
      Si, tens raó, la Marina és la meva neboda. Si us agraden les sardanes la Mercè us en pot ensenyar. I si “cliques” a la música que acompanya aquesta activitat podràs escoltar la sardana que estem aprenent ara.
      Fins aviat!

  10. júlia fernandez oliva diu:

    Hola, és que no es connecta ningú a la web de l’escola de 5èA?

    SÓC L’ÚNICA QUE EM FICO A LA WEB DE L’ESCOLA!

    Va nois de 5èA ajudeu-me!

  11. júlia fernandez oliva diu:

    Ah, m’he oblidat de dir una cosa, segur que t’agraden les sardanes que farem
    MARTA! Amb la monitora que tenim crec que ens sortirà massa bé als que ho facin amb ganes,

    ANIMS! PETONEEETSSS

  12. Ana Maria diu:

    Julia, jo em connecto cada dia a la web, el problema és que no faig comentaris perquè no tinc temps…
    Estic a Portugal amb els meus germans i la meva germana.

Deixa un comentari

